Sunday, March 31, 2013

Kehamilan

salam berhujung minggu semua!


Feel nak update blog plak hari ni.. boleh tak?boleh tak? sebab rasa badan makin sihat..hope bertambah-tambah lah sihat..tak mau muntah lagi ea..kita dah janji kan baby..

saya tak pernah bukak mulut cerita tentang saya pregnant..just orang tanya baru bagitau..nak buat announcement kat facebook tu mmg lagi lah tak..so sape nak taw..boleh teruskan baca entry ni.hihi..

First time dapat tahu preggy bila delay period 3 hari..masa tu mmg teragak-agak lah nak buat UPT ke tak ni..kang tibe2 kua plak period..rugi je beli..then,malam tu bisik kat yus..masa tu dalam kete..abg ipar dan kak ipar kebetulan ada..dieorg datang kl..balik dari shopping terus aku bisik .."ermm..b..by rase mcm nak beli UPT lah.." time tu yus macam terkejut..kenapa dah lewat ke?  " haah,dah lewat 3 hari.." tapi b jgn harap sangat..sbb by ade jugak rasa mcm nak period jugak..takpe jom kita beli kat kedai KK tu kata yus, die pun pegi..tapi malangnya..kat KK tu xde jual..yus terus nak pegi 7e, aku terus cakap" xpelah..xpyh lah b..lenakali jelah" yus ofkoz lah tak sabar die cari jugak...then,esok yus kene keje....aku pun diam2 pakai UPT tu..dalam hati..redha jelah -ve or +ve , ada rezeki ..adalah..mmg berdebar2..bila aku pakai..tgk naik satu line jer..mmg kecewa jugaklah..tapi still pujuk hati xpelah bukan rezeki,aku pun biar atas singki..tak lama lepas tu ..aku perasan ade satu line..tapi kabur2..huh?betul ke ni.. yus balik keje je...mmg tak tau nak cakap mcm mane..terus tarik tgn yus masuk bilik.."b..by dah pakai UPT tu!" mana? .."ni..nampak tak line kabur tu?" yus pun angguk ..haah nampak..by dah tanya kawan2 by..dieorg cakap kompem pregnant.yus ape lagi senyum smpai telinga lah...eksaited habiss..sepanjang hari aku nampak muka die senyum je..amboi..aku dah pesan jugak kat yus jgn harap sgt lagi sbb line xpekat..nanti lagi 2 hari kite try.

2 hari lepas tu aku beli lagi..kali ni jenama mahal siket..wahhh..pregnant!.. allhamdullilah..terus buat sujud syukur!..amin..amin.. ya allah!..

mula-mula pregnant tu aku mmg xde mabuk..semua makanan sedap je kat tekak ni..sampai aku plak jadi risau ..aku ni pregnant ke x?asal tak mabuk plak..ke UPT tu silap..hurm..bila orang tanya tak mabuk ke?bangga jawap tak..ok je..mungkin aku ni jenis tak mabuk kot..tapi bila masuk 3 bulan..hamik kauuuu...!! semua makan..semua keluar balik...tak de ape yang tinggal!..time tu tak tau nak cakap lah..lembik dah badan..paling sakit sekali bila muntah keluar air..tu yang paling perit..sampai tekak dah xboleh nak telan air liur..keje pun asik MC je..nasib lah dapat suami yang memahami..semua kerja die buat..aku mampu terbaring jer..sampai aku muntah pun die yang cuci..alahai..suami..terharu betul...lama jugak aku tak boleh tido dengan dia..sebab tak tahan dengan bau die...even die baru mandi..tetap nak muntah bau die..nasib lah die phm..tido pun asing..kesian suami aku..aku selalu cakap kesian kat b..balik kerja pnt nak settle kan umah lagi..tapi die selalu ckp tak pe by,b xkesah pun.tapi aku tetap rasa bersalah..

  banyak bau yang aku tak boleh terima..aku tak suka bau office aku..aku tak suka bau nescafe..kopi..bau sbun dettol..bau getah..bau menumis..bila bau je mesti muntah..kat office tak payah cakaplah..sampai kwn2 dah prepare kan plastik atas meja..byk dieorang tolong buatkan kerja.

Allhamdulillah..sekarang getting better..muntah still ada..cuma tak kerap mcm dulu..kalau dulu satu hari sampai 7/8 kali muntah..sekarang cume 3/4 kali..masih lagi boleh terima kalau minum air..itupun dah cukup syukur..sekurangnya..tak delah badan ni lemah n letih ..sbb kurang air dalam badan..

The point isss... boy or girl?jeng..jeng..mama cakap perempuan sebab aku ni selalu makan rase tawar je..bende masin pun cakap tawar, tapi makcik2 aku cakap lelaki sebab bila aku pegang baby boy..mesti budak tu nangis tak nak ngn aku..erm yeke? bagi aku ..aku tak kesah boy or gurl..janji sihat ..aminnnn..


ok. jumpa lagi di lain entry.!





No comments:

Post a Comment