Wednesday, April 17, 2013

Mabuk

Aku tak tahu kenapa since aku pregnant..ramai yang inbox selalu commons dieorang tanya..mabuk ke?teruk ke? aku pun tak tahu lah nak jawap mcm mana mabuk teruk atau tak tu macam mana..maklum lah ni first pregnant..dan aku sendiri tak tau nak kategori kan mabuk yang teruk tu macam mana..

Bila orang tanya..ko mabuk ke?teruk ke? aku cuma jawap teruk lah jugak..then biasanya dia akan jawap aku pun mabuk teruk..penat kan muntah..hadoiyaii bukan setakat penat..tapi mcm nak pengsan dah..bila aku terbaca ade  orang komen..alah biasalah tu bini aku pun mabuk teruk...hurm..hurm...ade sorang kawan aku plak...aku ni mabuk teruk...tapi sepanjang dgn die aku xpnh nampak sekali pun die muntah..so mcm mana aku nak kategori kan mabuk tu teruk ke x? bini aku muntah sampai 4/5 kali satu hari.. aku pelik 4/5 kali tu teruk ke? sedangkan aku lebih dari 10 kali muntah satu hari..

so..saya nak minta..tolong la jangan tny sy mabuk teruk ke x? sbb sy xtau nak jawap..kalau orang tanya mabuk ke? aku boleh jawap..yup..aku mabuk..tapi sejauh mana teruknya mmg aku xtaw..

sekarang ni aku harap aku xmenurun mama dan nenek aku..dieorang kalau mabuk sampai 7 bulan - 9 bulan..seramnya..sekarang baru lah tahu kan bertapa susahnya proses nak jadi seorang ibu...




1 comment:

  1. tahap alahan ketika mengandung ni berbeza ikut individu..so susah nak cakap..ada ja yg x alah lansung..n ada yg teruk btol alahnya..yg penting jgn komen negatif la pd ibu2 mengandung ni..selain kesihatan fizikal kena jaga, kesihatan mental pn kena pastikan sentiasa stabil jgk.. :)

    ReplyDelete