Thursday, June 9, 2011

sabtu yang hening bening

sabtu pergi batu pahat..wedding kawan yus..anuar and ??..alamak tak ingat!

aku pergi dengan nana,kicap,yus,nadia..

bertolak dari KL 7.30 pagi lepas tu singgah melaka hantar nadia..tunggu kawan nadia..lame berjanggut..rasa macam nak hentak kapla yus nak lepas gram..ngahaha..

tunggu punya tunggu..dah sauna da menunggu..last-last ambil keputusan nak pegi mydin melaka!.

lepas ni tak nak pergi lagi mydin melaka..merajuk!

boleh plak aku nak keluar..machine security tue berbunyi..malu giler...aku tak curi barang beb!..gelabah gile..pak guard pun datang nak check handbag..malu-malu!..takut pon ade..muke dah pucat..kalau korang toreh muke aku..kompem keluar darah putih macam mahsuri..maklumlah ...orang tak berdosa...yus muka dah lain..nana..kicap juga..tibe-tibe aku rase macam dalam drama juvana..seperti daim yang tak berdosa..jadi mangsa keadaan..

pak guard cek2..rupenya compact powder aku ade bar code..sebab tue berbunyi!..oi aku beli kat watson la..aku tak curi kat mydin..malu gile..

dah la kelam kabut cari baju..sebab aku tak bawa baju t-shirt pun..aku ingat tak de nak singgah mana-mana lepas tue..aku bawa baju kurung jela...ape pun tak boleh laaaa...

akhirnya menanti sampai juga kawan nadia..wah..kau eak.apesal tak datang malam jer?cett..

terus menyambung perjalanan ke batu pahat..panas betol rasenya..dah tak pasal-pasal aku hilang 2 kg sebab bersauna dalam kereta..

sampai batu pahat pukul 6...penatnya..dari pagi keluar rumah baru sampai..macam perjalanan dari johor ke perlis dah..jumpa kawan-kawan yus yang lain dekat bp mall..makan-makan dulu..cari baju..
herkk??cari baju lagi??

pukul 7 bersiap-siap untuk kenduri..kenduri malam..first time rasenya aku pergi kenduri malam..

sampai makan-makan..berangan dengan yus kalau kite kawen kita buat pelamin..bla..bla..baju..bla..bla...jemput orang..bla.blaa...(tipu)

lebih kurang pukul 10 bertolak balik..tapi sampai melaka berhenti dulu..lepaking tak ingat dunia..bertolak balik pukul 4..amik kau satu hari berjalan ..memang nk roboh badan..paling kesian yus kena kerja..ondway nak hanta aku boleh die tetido..nasib baik aku perasan..bahaya betul..bawak kete pejam mata..cepat-cepat aku peluang untuk tampar die ..panggggg!!..tidoo!!
eh?b tido ea?..aiyak...mau bunuh diri ker??
aku belikan die redbull dan asam(tue je cara taknak bagi die tido)kalau tak ko jangan harap dapat makan asam!

p/s:kesian yus aku telah hilangkan baju merah kesukaan dia..sob..sob..

1 comment:

  1. aiYoo .. aku xleh byangkan cmne lorh 1 mydin pandang sinis nye kt u...malu nye!! heheehehe cian3.. sabar k

    ReplyDelete