Sunday, July 15, 2012

HAPPY EVER AFTA..


Assalamulaikum..

          Selamat siang donk...even masa aku bermood untuk menaip dah nak malam...sebenarnya title kat atas tu takde kene mengena dengan apa yang aku nak post pun..aku selalu ada masalah kekeliruan kalau nak tulis title..kadang aku rasa nak tulis ada kena mengena dengan title aku..tapi asik tersasar saja...menyampah mak..

     Entry aku kali ni aku nak tulis ape yang aku rasa aku nak taip..ok x? ok x?
Mengikut kalendar rasanya aku dah 2 bulan lebih tukar title jadi PUAN.. Bila dah kahwin ni paling obvious yang kau rasa bila kau mula kehilangan family..bukan la kehilangan terus tapi semakin jauh bila kau terpaksa bahagi kan masa minggu ni nak jumpa suami..erk minggu depan balik umah mama...minggu lagi satu nak balik rumah mak mertua..eh! tiap minggu susah nya nak duduk umah..nak lepaking..tidurking sesuka hati..tapi allhamdulilah saya dan suami dah dapat rumah..masih dalam proses nak angkat barang siket-siket..cuma aku masih berpikir macam mana nak pergi kerja ? kena berdikari..drive tu memang la boleh..tapi tahan ke nak mengadap jemm kat cheras tu hari-hari? aku lebih suka naik LRT..trn masjid jamek tu dah sampai opis aku...tak penat dan lagi jimat..naik kete nak pikir bayar parking..minyak lagi..aduii..harap sangat suami dapat tukar kerja office hour cepat siket.. :) kan jimat di situ..sekali jalan jer..

cuma saya rasa mungkin sunyi sedikit sebab tak dapat keluar jumpa kawan-kawan..gosip dengan hosmate lagi.. uhuks... tadi janji dengan BFF nak pergi jogging kat seksyen 7 tu..tapi pukul 5 masih lagi kat cheras..adui...tak sempat la nak jmp kawan saya tu..dah lama tak jmpa die since kawin hari tu..sedih plak..hukhukhuk..

nasib baik suami saya ni jenis faham..die yng galakkan saya keluar dengan kawan die tak nak saya bosan duduk rumah..yerlah dia keje tak tentu masa..dia pun kesian kan saya mungkin terperap je kat umah kalau nak keluar pun kena tunggu dia..dulu selalu gak dengan makcik kite...sekarang..dah jarang dah..mungkin sebab saya dah kahwin dia pun tak nak kacau saya kot..

cukup mengarut untuk hari ini..suami dah request nak makan.. hol aloh pening nak pikir masak apa  je skang masa bujang megi pun jadi..dah kawin xkn nak masak megi..btw..saya suka tengok yus makan banyak! even dia susah nak puji masakan saya..bukan susah la tapi takkan puji..tapi bila die cakap nak makan "by masak macam hari tu"..that means kena lah tu dengan  selera die tu..sekarang ni tak habis2 request macaroni cheese baked! oven pun takda sibuk nak macaroni ..cett..

VIVA mall..its movie time!











No comments:

Post a Comment