Thursday, April 28, 2011

cita-cita

hari ni hari Jumaat yang kuning....tak tahu kenapa..aku nak keluar pergi kerja tadi aku tengok kuning jer..yang aku tau petang-petang jer selalu kuning ni..orang tua-tua kate ni namanya mambang kuning..betul ker?apa dia mambang kuning ni?kononya kalau kuning-kuning macam ni tak boleh keluar rumah..sebab ape yer??tiba-tiba aku teringat cerita P.ramlee part dia baca mambang kuning.hijau.biru air laut tu la plak..ok mari kita sama-sama pikir kan kenapa di panggil mambang kuning??

back to basic..actually aku nak cerita tentang cita-cita tadi...waktu lunch tadi...aku,kak yus,kak anis,kak maizan,kak ain,cc pergi makan kat PKNS..tengah syok makan tiba-tiba kak anis cerita pasal cita-cita..dulu kak anis nak jadi cikgu..pastu tiap tahun asik bertukar..jadi doktor,pensyarah,engineer..tiba-tiba aku mencelah..oh yeka ....dulu ema kecik-kecik cita-cita nak kerja kilang...tiba-tiba anis dan kak yus terdiam..terus gelak sampai pecah perut..ehh betul laaa..serius..siap cakap dengan kawan aku lagi ,aku tak nak belajar  pandai-pandai sebab aku nak kerja kilang..pergh..kental tak cita-cita aku??kenapa aku nak kerja kilang??hah..sebab nya dulu aku ada jiran..dia kerja kilang,then satu hari aku nampak dia pakai lawa sangat..gila vouge gitu..(aku panggil dia kak long)..kak long nak pergi mana cantik-cantik ni...nak pergi dinner..kilang kak long buat dinner...yerkeee???batak siket kan time tue..best nya..ema pon nak kerja kilang jugak la macam tue..boleh pergi dinner..hehehehehe....lagi satu terpengaruh cerita pasrah..watak abby abadi jadi minah kilang..macam best je ..

hik3...kelakar plak orang ingat zaman kanak-kanak ni..apa yang kita nampak itulah yang kita fikir kan...nasib baik aku tak teruskan cita-cita tue..kalau tak memang sekarang aku tengah tangkap cinta dengan mamat bangla or myanmar kot...

No comments:

Post a Comment