Tuesday, September 25, 2018

KEBAIKAN CELERY

Hari tu aku ada terbaca pasal puteri balqis (pelakon kanak-kanak) sakit but tak sure lah sakit apa.dengar2 nya kanser, aku ada terbaca pasal ibu puteri balqis ni bagi juice celery untuk anak dia. dia punya kesihatan bertambah baik.

So. aku rase why kita try jee juices ni..daripada ambil supplemens kita try yang organik plak.

Allhamdulilah setakat ni  dah hampir 2 minggu aku minum Jus ni. Rasa dia mmg mengucap panjang laaaaa..tapi nak jaga kesihatan punya pasal minum je laaa..

Macam aku , aku blend celery tu pastu letak lemon siket  baru boleh telan

Resepi Jus celery

-5 batang Celery

 Basuh dan potong2 blend sampai halus.
 Tapis dan perahkan lemon.
 Minum Macam biase

Ni aku bagi siket info pasal kebaikan jus celery 

1. Mencegah Kanser.

Mengandungi Flavanoid dan luteolin iaitu mempunyai sifat anti kanser. Terumatanya Kanser payudara dan pankreas

2. Menurunkan Tekanan darah

Ekstrak biji celery mengandungi normotensive dan eoxycorticosterone astetat yang bersifat anti- hipertensi

3. Menurukan berat badan

Kerana celery mempunyai kalori paling rendah

4. Menjaga jantung

kandungan pethalide dalam celery, selain meredakan stress, juga dapat memperlancar aliran darah ke jantung serta pasokan oksigen dengan tekanan normal. Ini begitu menyihatkan jantung dan kolesterol di dalamnya.

5. Membantu Sistem Pencernaan dan Pembuangan

Kandungan serat dalam celery dapat membantu sistem pencernaan dan melancarkan pembuangan karena kandungan air dan fibernya yang sangat tinggi. Ini menjadikan celery banyak diandalkan mereka yang memiliki gangguan kesehatan berupa sembelit. Tak hanya itu, kandungan sodium dalam celery juga berguna mengeluarkan sisa-sisa makanan gula, kanji, kue-kue, makanan yang berkabohidrat pekat dan roti putih. Sisa-sisa yang mengeras dan menumpuh tersebut kemudian dihancurkan oleh celeri dan dikeluarkan dari tubuh.



No comments:

Post a Comment