Sunday, May 12, 2019

Pengalaman Mengandung dan bersalin anak kedua


Hari ni nak cerita pengalaman bersalin anak ke dua. Masa mengandungkan hayden ni mmg unplanned sebab mase tu baru gugur  .kira gugur bulan 9 bulan 10 tu dah lekat dia. oh okay nanti aku cerita pengalaman gugur tu. okay masa mengandung hayden ni khayra masa tu baru 11 bulan dah rezeki kan. memang betul lah orang cakap lepas gugur ni sebenarnya lagi senang nk lekat.

Aku tahu aku mengandungkan hayden aku rase pening berpusing-pusing je. Pelik jgk lah.. kenapa rase mcm ni sebab aku ni jenis susah nak sakit kepala. aku bagitahu husband . B..i rase mcm pregnant lah, balik nanti u beli pregnancy test. bile test ..Yes..confirm 2 line. Mengandungkan hayden ni mcm pelik siket .aku tak suka makan..tak suka minum. memang kerap lah kena checkup sebab kencing kotor.

Berat pun turun banyak dekat 15 kg jgk lah lost. hahaha.. mabuk tak payah cakap pagi petang siang malam asik muntah je. kalau boleh nak duduk toilet tak nak keluar . bile tgk cahaya matahari pun rasa nak nangis. HAHAHAHA. Tak tahu lah kenapa rase mcm tu

Okay, Berbalik pasal tak selera tadi.

Yes, Aku tak suka makan. compare masa mengandungkan khayra tu aku memang muntah tapi lepas muntah aku akan makan balik.tapi hayden tak..aku tak makanan pn aku benci hahaha.

Dan effect dia.masa hayden lahir kulit die gelap. Beza dengan khayra.Khayra putih melepak merah2 pipi dia.

Tapi , Hayden  ya allah gelap nya. sampai india katil sebelah pun tgk hayden tanya anak u mix ker? HHAHAHA.Laki aku pure melayu lah.

Aku tengok anak india tu pun lagi putih dari hayden,

Tapi aku ok je..dia cuma gelap tapi comel sempurna je.Cuma kena tahan dengan mulut makcik bawang lah.cakap anak aku terkenan itu lahh inilaah..

Geram btl lah.

SO . nak aku belanja gambar hayden baru lahir




Tapi allhamdulilah , makin besar die makin cerah.



Okay. Nak pesan kat mommies. masa mengandung jagalah pemakanan. sayur buah kena ambil baru baby kulit cantik. putih dan bersih,

Masa bersalinkan hayden, Kurang air ketuban, tali pusat terlilit leher.

Sian die. Mama makan tak berkhasiat.


No comments:

Post a Comment